الطريق
الجمعة 20 سبتمبر 2024 08:48 مـ 17 ربيع أول 1446 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

مراد مكرم يستفز الجماهير: ”عمري ما شفت الأهلاوية خايفين كده”

مراد مكرم
مراد مكرم

سخر الفنان مراد مكرم، من مشجعي الأهلي، قبل نهائي دوري أبطال إفريقيا اليوم الجمعة في تمام الساعة التاسعة مساءً، وذلك من خلال منشور له عبر حسابه الخاص بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك".

وكتب مراد مكرم في منشوره: "أنا عمري ماشفت الأهلاوية خايفين كده...التايم لاين كله أهلاوية بتدعي، هم عارفين إن الزمالك كفريق أقوى، ولسه مشلوحهم ٣.. بس ماتشات القمة مالهاش أي حسابات...ياما فرقة بتبقي أقوي وبتخسر.. الثبات الانفعالي والحالة البدنية هي الفيصل النهاردة".

وآثار منشور "مكرم" استفزاز جمهور النادي الأهلي، وجاءت بعض التعليقات: "الزمالك فريق أقوى انت دارس اللي بتقوله ده"، "خايفين!، كل الموضوع إن عندما غيابات مش أكتر لكن هنخاف من فريق بالأرقام احنا بنحط عليه"، "مش حكاية خوف يا مراد دا فرق عدد جمهور الأهلي عن الزمالك...التاسعة يا أهلي ان شاء الله".

وعلق آخرون: "لاء علشان بس منحسة معانا أربع مرات نوصل نهائي منخدهاش وإحنا من عشاق البطولة دي أما الزمالك في العادي واخد على الكأس وعمروا ما راح اليابان ولا ركب طيارة كان بيلاعب بني عبيد بيركب ميكروباص"، "هتزعلني منك يا مراد وأنا بحبك في الله، إيه مشلوحهم دي، لو على الشلوحة ما الأهلي طول عمره مشلوح الزمالك".