الطريق
الجمعة 20 سبتمبر 2024 05:51 مـ 17 ربيع أول 1446 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

وصفته بـ”الأقرع”.. كيف ردت ابنة الفنان أحمد بدير على التنمر بوالدها؟

أحمد بدير
أحمد بدير

أعربت "سارة"، ابنة الفنان أحمد بدير، عن استيائها الشديد من السخرية والتنمر على والدها من قبل الإعلامية الكويتية مي عيدان، التي وصفته بالأقرع.

وجاء ذلك بعدما نشرت "مي"، صورة لأحمد بدير وابنته وعلقت عليها: "صورة ابنة الفنان أحمد بدير.. والله طلعت بنته مزة، بنت الأقرع".

وردت "سارة" من خلال منشور لها عبر حسابها الخاص بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك": "طيب أنا صحيت من النوم النهاردة لقيت مصر كلها بعتالي عن بوست أستاذة مي العيدان الإعلامية، أنا أسمع عن حضرتك طبعًا وأعرف إنك شخصية مشاكسة تعشق التنمر وخصوصا التنمر على الفنانين!".

وتابعت: "بس حابة أوضحلك كام حاجة كدة، أولا.. أنا أبويا نجم كبير من نجوم الوطن العربي ومحدش هيسمحلك تتكلمي عليه نص كلمة، وأعتقد إنك شوفتي ده كفاية في هجوم الوطن العربي كله عليكي، اللي أنا نفسي اتفاجئت بيه وبشكر كل الناس اللي ردت غيبتنا!".

اقرأ أيضًا: أحمد فهمي يهدي البطولة لكابو المدرج في حالة فوز الأهلي

وواصلت ابنة أحمد بدير: "ثانيا لو الفنانين بالنسبة لك حياتهم مستباحة فأنا مش فنانة عشان تحطيني معاهم في جملة مفيدة (مع احترامي لكل الفنانين طبعا)، ثالثا أبويا اللي حضرتك بتغلطي فيه ده علمني أرفض التنمر بجميع أشكاله، وحضرتك غلطتي فأنا أكيد مش هسكت!، وأخيرا أنا أبويا زي القمر ورأيك بعد إذنك احتفظي بيه لنفسك بعد كده.

ونشرت صورة أخرى مع والدها، وصحبتها بتعليق: "تعرفي يا أستاذة مي تلاقيلي عريس أسمراني وقمر كده شبه أبويا".

موضوعات متعلقة