الطريق
الجمعة 20 سبتمبر 2024 06:45 مـ 17 ربيع أول 1446 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

أحمد سعد عن خطبته: أنا بقيت خبرة.. ويوجه نصيحة للشباب

أحمد سعد
أحمد سعد

تصدر اسم المطرب أحمد سعد، مؤشرات البحث على جوجل، بعد حلوله ضيفًا مع الإعلامي عمرو أديب في برنامج "الحكاية"، المذاع عبر شاشة "mbc مصر"، حيث كشف الكثير من الأسرار التي تتعلق بخطبته الأخيرة على مصصمة الأزياء علياء بسيوني.

وقال أحمد سعد، خلال لقائه، إن سبب حبه الشديد لخطيبته علياء وما جذبه لها هو تفكيرها بكل الطرق أن تسعده، مضيفًا: "أنا كنت مش عارف أعيش الحياة بشكل معين قبل كده، بس أنا دلوقتي لقيت حياتي ونفسي والطريقة اللي مفروض أعيش بيها".

وأوضح أن حياته أصبحت أفضل مهنيًا مضيفًا: "أكتر حاجة فرحتني أن لقيت حياتي بالشكل اللي هنتج بيه شغل، ممكن يكون أنا كويس واللي كنت بتعامل معاهم قبل كده كويسين بس مكنش في توافق بيننا، والحمدلله ربنا كرمني وحياتي بقيت كويسة وخطبت وبستعد لتجهيزات الشقة".

وأستطرد أحمد سعد: "بنصح الناس من خبرتي لأن الناس كلها عارفة إني خبرة محدش يقدر يقول غير كده، علشان كده بنصح كل الشباب أن يركز في فترة الخطوبة لأنها أهم فترة في الحياة، فأنا دلوقتي بقيت أحسن، الحمدلله لما ركزت في حياتي بقيت سعيد جدًا ودا ظهر للناس في آخر شغلي".

اقرأ أيضًا: سبب التعاون مع شاكوش.. أحمد سعد يتصدر التريند بعد ظهوره مع عمرو أديب في ”الحكاية” (فيديو)

واختتم حديثه معبرًا عن سعادته بهدية خطيبته له في عيد ميلاده حيث قامت علياء بسيوني بعمل بانر له على كوبري أكتوبر،  مشيرًا إلى أن مقولة وراء كل رجل عظيم امرأة جاءت بسبب أن المرأة هى التي تدفع الرجل للأمام.