الطريق
الجمعة 20 سبتمبر 2024 12:59 مـ 17 ربيع أول 1446 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

ريهام سعيد تعتزل الفن والإعلام: ”كفاية بهدلة بقى”

ريهام سعيد
ريهام سعيد

نشرت الإعلامية ريهام سعيد، فيديو عبر صفحتها الرسمية على موقع التواصل الإجتماعي "فيسبوك" وذلك تعليقاً على قرار وقفها على خلفية التصريحات التي أدلت بها حول "مرضى السمنة".

وأضافت ريهام : "كفاية بهدلة بقى.. الواحد لازم يعيش بكرامة، وإحساس الظلم ده وحش قوي، كفاية بقا تعبت، خلاص بقا".


 واستكملت كلامها قائلة :" أنا بعتذر لكل الناس اللي زعلت مني عن سوء فهم لأني لم أقصد إني أهين أي حد.. ومش بعتذر عشان أرجع للشاشة تاني ، أنا خلاص مش هشتغل في الإعلام تاني ولا التمثيل تاني، لأن أخطر حاجة علي مريض السمنة وكل حاجة هو الضغط، وأنا بقالي 16 سنة مضغوطة". 

حازت  ريهام من متابعيها الكثير من التعليقات الإيجابية التي منها "واضح الناس اما مشافوش الحلقة أو شافوا وفهموا الكلام غلط لان واضح من كلامك انه ولا إهانة ولا غلط فى حد ايوه السمنة مرض وحاجة غير صحية ايه الغلط فى كده !! احنا بنحبك ومنقدرش نستغنى عنك واللى فهموا غلط مسيرهم يفهموا صح والمشكلة مسيرها تعدى وتنتهى".

"اللي بيهاجم ريهام معظمهم متفرجوش علي الحلقة مجرد عنوان بيقروه اغلبية الناس مش بتفتح الفيديو تكتفي بالعنوان بس و يدخل يهبل و اللي يسمع من ده يدخل يهيص في الزيطه و خلاص واللي فهم غلط او بمعني اصح مش حابب يفهم الصح واللي مستني غلطه عشان يوقعك مع انك مغلطيش في حد كلامك ده هما بنفسهم اللي قالوه نفسي حد يقولي ريهام غلطت في ايه ؟ خلاص عملتوا اللي عايزينة و اتوقفت ارتاحتوا كده !؟ مينفعش يبقي في إنسانة نضيفة و بتعمل المستحيل علشان تخدم بلدها و ناسها هي دي نهاية الخدمة هي دي كلمة"