الطريق
الجمعة 20 سبتمبر 2024 12:37 مـ 17 ربيع أول 1446 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

سما المصري توضح كواليس تنازلها عن بلاغها ضد ريهام سعيد

سما المصري
سما المصري
شاركت الفنانة سما المصري متابعيها بمقطع فيديو جديد ظهرت خلاله لتوضيح تفاصيل الدعوى القضائية التي كانت قد رفعتها على الإعلامية ريهام سعيد، والتي تنازلت عنها خلال الأيام الماضية عقب إصابة الأخيرة بوعكة صحية شديدة وتضامن معها العديد من نجوم الفن الذين تمنوا لها الشفاء بعد أن كانت قد خرجت أنباء عن أنها في مرحلة خطرة من المرض بميكروب في الوجه وخطورته أن يصل للمخ.
وقالت "المصري" خلال الفيديو الذي نشرته عبر صفحتها الرسمية على موقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام:" رافعة قضية على ريهام سعيد رقمها مش فاكراه..وكان هناك العديد من الصفحات باسمها بتنزل صور مش كويسة وفيديوهات ليا بيكتبوا عليها حاجات مش كويسة..وهي كانت بتدخل تعلق من صفحتها الرسمية..وقالت اللي هيقرب من الغلابة مش عارف هتعمل ايه".
وأضافت سما خلال الفيديو الذي نشرت نسخته الكاملة عبر قناتها الرسمية على موقع الفيديوهات يوتيوب: "كانوا بينزلوا صور واحدة عريانة ويحطوا عليها صورتي ولما الناس شتمتهم شالوها واثبتنا ده كله في النيابة ومباحث الانترنت وانا قدمت فيها بلاغ بالتحريض على الحاجات دي والموافقة والتعليق عليها والكلام ده كان من شهر فبراير ومحبتش اقول الحقيقة في وقتها عشان مبحبش اتكلم كتير ومن أسبوعين النيابة طلبتنا عشان تاخد أقوالنا وتحريات مباحث النت كانت راحتلهم..بتدين الناس اللي عاملة كدة وانهم تبعها فانا قلت للمحامي اتنازل واتنازلنا ومروحناش عشان اعلنت انها عيانة".
وتابعت قائلة:"انا بس عايزة أوجهلها رسالة يارب تجربتك في العيا دي تعلمك ان الظلم وحش ومتظلميش حد.. بلاش تطلعي ستات مصر اللي Prostitute، واللي نازلة من بيت دعارة، واللي بتمشي عالحيط واللي عنيها بتنزل دم، وفتاة المول وده بالنسبة لموضوع ريهام سعيد وان انا اتنازلت عن البلاغ اللي انا مقدماه ضدها في النيابة".
يذكر أن آخر أعمال سما المصري الغنائية كانت من خلال "حب الحمام" بخاصية الفيديو كليب التي طرحتها بالتزامن مع احتفالات عيد الحب للعام الجاري وحققت الأغنية الآلاف من المشاهدات.