الطريق
الجمعة 20 سبتمبر 2024 02:25 مـ 17 ربيع أول 1446 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

ضرب رامز ”علقة”.. ”سخرية أهلاوية” من قرار مرتضى منصور بسبب طارق حامد

طارق حامد
طارق حامد

قرر مرتضي منصور، رئيس نادي الزمالك، رفع الغرامة الموقعة على طارق حامد لاعب وسط الفريق الأول لكرة القدم بالنادي والتي كانت مقدرة بـ500 ألف جنيه، بسبب ظهوره في برنامج "رامز مجنون رسمي".

وكتب رئيس الزمالك عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي (فيسبوك)، أنه قرر رفع الغرامة عن لاعبه بعد أن لقنه "علقة" في الاستديو الخاص بالبرنامج وسط رجاله.

وأضاف مرتضي منصور أن طارق حامد لقن رامز درسا في "رجولة الزمالكاوية".

المنشور صنع حالة تفاعل كبيرة بين جمهور الأهلي والزمالك على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، وكانت الأغلبية لمساندو القلعة الحمراء، الذين وصفوه بالمضحك.

ونشر حساب باسم "محمد خضر": "١٢ ألف ايموشن ضحك في ١٤ دقيقة، عملتها ازاي دي، والله وحشنا الزمالك، والله وحشنا الضحكة الحلوة اللي بتطلع من القلب".

وكتب حساب آخر باسم "أحمد عبد اللطيف": "أنت أحلى والله بجد لا تقولي رامز ولا السقا ولا فيفي ولا أي مسلسل انت أحلى حاجة في رمضان بس زود البوستات شوية الله يخليك يارب محتاجين في الأزمة دي حاجه تسلي ومفيش أحلى من كده بصراحة".

اقرأ أيضا: سليمان: أقسم بالله لم أحرض الحضري على الهروب من الأهلي

وعلق حساب آخر باسم "أحمد سيد": "بجد نحن في زمن المسخ .. يعني انت مش معترض علي ظهوره في برنامج مسف زي ده .. قال ايه بعد مالقنوا علقة.. هو انت مش عارف أن كله تمثيل في تمثيل ؟؟ انتوا بتشتغلونا ولا ايه !!".

كما علق حساب يحمل اسم "إسراء سمير": "والله بوست مضحك أكتر من حلقة النهاردة".

ونشر حساب آخر باسم "أحمد البدوي": "أنا لو من طارق حامد أروح لرامز اضربه تاني واخد مكافأة".