الطريق
الجمعة 20 سبتمبر 2024 12:53 مـ 17 ربيع أول 1446 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

بنشوف عاهات.. شقيق ياسمين عبد العزيز يعلق على ظهور ياسمين صبري مع رامز جلال

ياسمين صبري
ياسمين صبري

رد الفنان وائل عبد العزيز شقيق الفنانة ياسمين عبد العزيز، على بعض منتقدي الفنانة ياسمين صبري عقب ظهورها في برنامج "رامز مجنون رسمي" أمس.

وكتب عبد العزيز عبر حسابه الخاص بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، "ياسمين صبري زي القمر وعسل وروحها تجنن في البرنامج، ياسمين صبري بلغة سوقنا اسمها ڤيديت، والڤيديت في تاريخ السينما العالمية والعربية وحتى الهندية لازم ينطبق عليها مميزات معينة".

وأضاف: "يعني الرشاقة والجمال وطلة مميزة عن غيرها ووش تحبه وترتاح ليه عشان تأدي الأدوار الرومانسية وآخر شيء التمثيل، لو رجعنا للزمن ورا شوية هنلاقي أكتر ڤيديدات السينما فيهم المميزات دي وتمثيلهم في الأول كان علي قدهم، إلى أن ارتقى من كتر الشغل والأدوار المختلفة غير الشغل علي النفس".

وتابع: "أحب اقولكم إن الشغلانة دي كل ما تقف قدام كاميرا أكتر كل ما تتقل وتلمع وتبقي معلم في حتتك، وبعدين الناس زعلانة ليه يكون عندنا ممثلات حلوين بدل العاهات اللي الواحد بيشوفها كل يوم طيب أنا هفكركوا قدام شويه ياسمين صبري القمر دي هتبقي نجمة مصر مع الوقت".

اقرأ أيضًا: أحدث ضجة في مصر وذاع صيته في إسرائيل.. مسلسل النهاية عرض مستمر

وأنهى وائل عبد العزيز كلامه كاتبًا: "من الآخر كده للمنتقد طبعًا ده شيء يرجعلك وحريه شخصية.. بس هيبقي شكلك وحش قوي لما ترجع تحبها قدام ويبان في عينيك".

يُذكر أن الفنانة ياسمين صبري حلت ضيفة ثالث حلقات برنامج "رامز مجنون رسمي"، الذي عرض أمس الأحد الساعة 6.30 على قناة mbc مصر.