الطريق
الجمعة 20 سبتمبر 2024 01:32 مـ 17 ربيع أول 1446 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
نائب محافظ البنك المركزى: ننفذ سياسات متكاملة لخفض معدل التضخم «المشاط» تؤكد أهمية تعزيز كفاءة الهيكل المالي العالمي لدفع التمويل من أجل التنمية اختيار أحمد سعد للغناء خلال حفل مهرجان الموسيقى العربية مواعيد مباريات اليوم الجمعة والقنوات الناقلة فرقة الحاكي لسيرة الهادي في حفلات المولد النبوي بأوبرا دمنهور لمدة 15 دقيقة.. الأهلي يسمح لوسائل الإعلام بحضور مران الفريق اليوم وزير الاتصالات يغادر إلى الولايات المتحدة الأمريكية للمشاركة بفعاليات الحدث الرقمي لأهداف التنمية المستدامة وكيل زراعة البحيرة يحيل 18 قيادة بالجمعيات الزراعية للتحقيق عرض الشيخ صلاح التيجاني وخديجة خالد صاحبة البوست المنشور على النيابة اليوم تاريخ العلاقات المصرية السعودية والروابط القوية من التعاون السياسي والاقتصادي وزير النقل يصدر تعليمات برفع درجة الاستعداد القصوى بجميع خطوط السكك الحديدية الصناعة: غداً السبت لقاء «الوزير» مع المستثمرين الصناعيين بمحافظة سوهاج

”أصابني الإحباط”.. محمد عطية يكشف مواقف مؤلمة بعد ”ستار أكاديمي”

محمد عطية
محمد عطية

فاجيء الفنان محمد عطية متابعيه وجمهوره بكشفه فترة الاضطرابات والمواقف المؤلمة التي مر بها عقب فوزه في الموسم الأول من برنامج "ستار أكاديمي".

وشارك الفنان محمد عطية متابعيه وجمهوره بتعليقه عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي لتبادل الصور والفيديوهات انستجرام، وكتب: "كلنا عندنا في حياتنا نقطة كنا واصلين فيها لمرحلة من النجاح أكتر من أي وقت سواء في شغل أو علاقة أو أي حاجة تانية.. دايما النقطة دي كل ما بتبعد كل ما بنفقد الثقة في نفسنا".

وأضاف: "وفي قدرتنا على إعادتها تاني، وبتبدأ تنسى إن أنت نفس الشخص اللي قدر يوصل للنقطة دي، أحسن نسخة منك، وبتحاول تعيد نفس النجاح ده تاني بنفس الطرق بس ما بتنجحش، فتبدأ تلوم كل العوامل إلا نفسك، وبتبدأ تتحول أنجح مرحلة في حياتك للعنة.. خصوصا لما تلاقي اللي حواليك بيفكروك بيها".

وكتب أيضًا: "مرة بهزار ومرة بجد ومرة بلوم مرة بسخافة فتلاقى نفسك بتطلع منك ابتسامة صفرا، وتبدأ تدخل في دايرة إحباط، النقطة دي كانت بالنسبالي هي ستار أكاديمي، دي أنجح مرحلة في حياتي دخلت في كل الدواير اللي قلتها فوق، وسمعت هزار وجد وجمل من نوعية إنت لسه عايش ياااه.. حسيت في أوقات كتير باللعنة دي، لحد ما وقفت مع نفسي واستوعبت إني نفس الشخص".

واستكمل كلامه: "وإن زي ما قدرت أوصل للنقطة دي في حياتي أقدر أوصلها تاني، بس لازم أكون مدرك الصعوبة واختلاف الظروف والعوامل وزي ما لقيت طريقة قبل كده أوصل للنقطة دي، لازم ألاقي طريقة تانية تناسب الظروف الحالية عشان أوصلها تاني".

اقرأ أيضًا: قبل حفلة مكتبة الإسكندرية غدا.. صابر الرباعي يشارك جمهوره هذا الفيديو

واختتم تعليقه: "أول حاجة إني بيني وبين نفسي لازم أكون نسخة أحسن من النسخة اللي نجحت النجاح ده و بعدها أبدأ أدور بيها على نجاح أكبر، وإني لازم أبطل ألوم الظروف.. الظروف موجودة وهتفضل موجودة، ولازم أكون صريح مع نفسي وأعرف حجمي الحالي عشان أبدأ منه وما أبدأش من وهم، وقبل كل ده لازم أبقى مؤمن بنفسي ومقتنع إني أقدر أعمل ده تاني، بحاول حاليا ولو فشلت هحاول تاني وتالت.. أنا نفس الشخص اللي عمل النجاح ده مرة.. أنا نفس الشخص اللي أقدر أعمله تاني".

موضوعات متعلقة