الطريق
الإثنين 16 سبتمبر 2024 10:08 مـ 13 ربيع أول 1446 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
”كيفية التعامل مع الإعاقة” في لقاء المجموعة السادسة لمسؤولي التمكين بهيئة قصور الثقافة غدا.. قصور الثقافة تقدم أوبريت ”بداية جديدة” على مسرح روض الفرج لقاءات ثقافية وإنشاد في احتفالات ثقافة الفيوم بالمولد النبوي الشريف العمل تعلن افتتاح فعاليات مبادرة (سلامتك تهمنا) بمصنع كيما فيلم X مراتي ينضم لقائمة أعلى 10 أفلام تحقيقا للإيرادات في تاريخ السينما المصرية انطلاق مبادرة ”باحثون من أجل مصر” بجامعة دمنهور بتنظيم أسرة طلاب من أجل مصر تعليق مرتضى منصور عقب قرار إخلاء سبيل فتوح استعدادًا لمبادرة «بداية».. محافظ الغربية يتفقد اصطفاف المعدات ويشدد على ضرورة العمل بروح الفريق بعد إخلاء سبيله.. موقف أحمد فتوح من المشاركة مع الزمالك أمام الأهلي بالسوبر الإفريقي غدًا.. المنيا تشهد أكبر ملتقيات التوظيف لتوفير 5 آلاف فرصة عمل مصرع شخصين وإصابة 23 آخرين في حادث انقلاب سيارة على صحراوي المنيا هل مصر تواجه فقاعة عقارية؟.. وزير الإسكان يُجيب

محمد علي رزق يكشف سر فقدانه 50 كيلو من وزنه

الفنان محمد علي رزق
الفنان محمد علي رزق

تحدث الفنان محمد علي رزق عن سر فقدانه لـ 50 كيلو من وزنه، كما كشف عن كواليس انضمامه للجزء الثالت من مسلسل الاختيار إخراج بيتر ميمي، وذلك خلال لقائه ببرنامج "من نصر" الذي يقدمه الإعلامي عمرو خليل عبر شاشة cbc.

محمد علي رزق يكشف سر فقدانه 50 كيلو من وزنه

وأعرب الفنان محمد علي رزق، خلال حواره مع الإعلامي عمرو خليل، فقال: "ناس كتير قالو لي أوعى تخس علشان هتخسر ومش هتشتغل، وإنت بقيت كاركتر ولو لما تخس مش هتشتغل، وأنا وقتها بصيت للموضوع بشكل تاني".

وأردف: "ماخستش علشان أنا مش حابب شكلي ولا علشان أسباب صحية، أنا بصيت لمستقبلي في مهنة الفن، يعني لو عايز أعمل دور ظابط مثلا، وفي أدوار الشكل هيحكمك وفي أزوار المخرجين مش هيشوفوك غير في اللي أنت بتعمله.

وتابع: أنا ماعنديش مشكلة وأنا تخين أعمل دور واحد شرير، والتخن ملوش علاقة بالطيبة والشر، بس للأسف المخرجين اللي بيجازفوا قليلين، وأنا قررت أخس لإني زهقت وبقيت بعمل نفس الأدوار مع إختلاف بسيط، وشايف إني لو كنت فضلت في دايرة واحدة هموت فنيا وأنا إمكانياتي أكتر.

واختتم الفنان محمد علي رزق حديثه عن فقدانه لوزنه، قائلا: "كنت 150 كيلو، وخسيت وبقيت 100 كيلو دلوقتي".

محمد علي رزق يكشف تفاصيل انضمامه لمسلسل الاختيار 3

وكشف الفنان محمد علي رزق عن تفاصيل مشاركته في مسلسل الاختيار 3 مع النجم أحمد السقا وكريم عبد العزيز، والفنان ياسر جلال، وذلك على هامش استضافته ببرنامج "من مصر" مع الإعلامي عمرو خليل.

وأعرب الفنان محمد على رزق، فقال: أنا اتصلت بالمخرج بيتر ميمي علشان أباركله بعد مسلسل الاختيار 1، وقلتله إني سمعت عن الجزء التاني وعايز اشتغل معاك، وجيه الاختيار 2 ومحدش كلمني، ولكن بعد كدة لقيتهم بيكلموني للمشاركة في الاختيار 3.وتابع: مسلسل الاختيار هو عمل فني بيوثق مرحلة معينة، وأنا بحب أكون جزء من عمل فني بيوثق مرحلة مهمة في تاريخ مصر، وكان من حظي الحلو أن دوري شبة الأدوار اللي بحلم أعملها من زمان، والدور كان ممتع بالنسبالي، وكل مشاهدي كانت مع الفنان أحمد السقا ودي كانت حاجة حلوة.

اقرأ أيضا..محمد علي رزق يشكر أشرف زكي بعد أزمة ”ليه لأ 3”